baner4.jpg

W roku szkolnym 2017/2018 w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Jaroszowie realizowany jest innowacyjny projekt wspierający czytelnictwo w języku angielskim wśród uczniów w wieku 10 – 15 lat.

Projekt ma zasięg ogólnopolski, a w Jaroszowie realizują go uczniowie z klas 4-7 oraz gimnazjaliści. Organizatorem projektu jest Oxford University Press. Ideą projektu jest zachęcenie do czytania i wyrobienie nawyku czytania poprzez dobór lektur o odpowiedniej tematyce i na odpowiednim poziomie trudności dostosowanym do indywidualnych możliwości każdego dziecka.

Uczniowie przystępujących do projektu, otrzymują do dyspozycji zestaw 70 lektur w języku angielskim o różnorodnej tematyce dostosowanej do podstawy programowej w klasach 4-7 i gimnazjum oraz na odpowiednim poziomie językowym. Dzięki temu uczniowie czytają książki zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i rozwijają kompetencje czytelnicze zgodnie ze swoim aktualnym poziomem znajomości języka. Książki są dostępne w szkolnej bibliotece dzięki fundatorowi, Stowarzyszeniu na Rzecz Rozwoju Wsi Jaroszów i Rusko.

Od kilku lat projekt READ ON jest prowadzony przez Oxford University Press we Włoszech pod patronatem British Council i Ambasady Wielkiej Brytanii w Rzymie. W Polsce jest prowadzony od 1 października 2016 roku prze Oxford University Press Polska Sp. z o. o.

CELE PROJEKTU:

• Rozwijanie kompetencji językowych i czytelniczych oraz umiejętności kluczowych w XXI wieku (m.in. myślenie krytyczne, wyszukiwanie i zarządzanie informacją, komunikowanie się) poprzez zachęcenie dzieci do czytania i kształtowania nawyku czytania dla przyjemności.

• Wspieranie rozwoju emocjonalnego i intelektualnego dzieci oraz inspirowanie do działania poprzez promocje czytelnictwa.

• Wychodzenie naprzeciw Specjalnym Potrzebom Edukacyjnym poprzez umożliwienie dzieciom rozwijania kompetencji czytelniczych w sposób dostosowany do indywidualnych możliwości każdego dziecka.

• Wsparcie szkół w zakresie rozwijania czytelnictwa wśród dzieci zgodnie z założeniami Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

KORZYŚCI DLA SZKOŁY:

• Zmiana nastawienia uczniów do czytania i nauki języka angielskiego.

• Wparcie dla nauczyciela w osiągnięciu zamierzonych rezultatów pracy z uczniami.

• Włączenie w proces edukacyjny uczniów ze specjalnymi potrzebami.

• Poprawa osiągnięć uczniów w zakresie umiejętności posługiwania się językiem angielskim.

• Rozwój kompetencji językowych i czytelniczych leżących u podstawy sukcesów w szkole i w życiu zawodowym.

Koordynatorem projektu realizowanego w jaroszowskiej szkole jest nauczycielka - Joanna Pietras.